sâmbătă, 26 martie 2011

povestea pretului unei ore

via Anda si blogul sau.

Un barbat a venit de la munca tarziu, obosit si nervos. Si-a gasit baietelul de 5 ani asteptand la usa, nerabdator.
- Tati, pot sa te intreb ceva?
- Da sigur, despre ce e vorba? a raspuns tatal
- Tati, cati bani castigi pe ora?
- Hei, dar asta nu e treaba ta. De ce ma intrebi astfel de lucruri? spuse omul nervos.
- Doar vreau sa stiu...Te rog, spune-mi, cat castigi pe ora?
- Daca trebuie sa stii.... castig 50 de dolari pe ora.
- Ah, a raspuns micutul trist, cu capul plecat. Tati, imi imprumuti, te rog, 25 de dolari?
Tatal s-a infuriat:
- Daca singurul motiv pentru care m-ai intrebat asta este ca sa imi ceri niste bani sa iti cumperi o jucarie sau alte prostii, atunci du-te direct in camera ta, la culcare! Gandeste-te de ce esti asa egoist! Nu lucrez din greu in fiecare zi pentru asa copilarii!
Micutul a mers, in liniste, in camera si a inchis usa.
Omul s-a enervat si mai tare pe copil. Cum a putut sa puna asa intrebari, doar pentru a cere niste bani?
Dupa o ora, tatal s-a calmat si a inceput sa se gandeasca: "Poate era ceva de care chiar avea nevoie sa cumpere cu 25 de dolari. Oricum, nu mi-a cerut bani prea des". S-a dus la usa baiatului si a deschis-o.
- Dormi? Dormi? a intrebat....
- Nu tati, sunt treaz, a raspuns baiatul.
- M-am gandit, poate am fost prea dur mai devreme, spuse tatal. A fost o zi lunga si m-am descarcat pe tine. Uite, aici ai 25 de dolari.
Micutul a sarit, zambind.
- Multumesc tati!
Dupa aceea, a scos un pumn de bani. Omul a vazut ca baiatul avea deja bani si s-a enervat din nou. Baiatul si-a numarat incet banii si s-a uitat catre tatal sau.
- De ce vrei mai multi bani, daca deja ai? a intrebat tatal.
- Pentru ca nu am avut destul, dar acum am, a replicat baiatul. Tati, am 50 de dolari! Pot sa cumpar o ora cu tine? Te rog sa vii mai repede acasa maine! Vreau sa mananc cu tine!
Tatal a fost distrus de durere. Si-a luat baiatul in brate si l-a implorat sa il ierte.

Niciun comentariu: